Its Me

My photo
Hamba Allah yang lemah, anak kepada Encik Ayah dan Puan Emak, adik kepada Puan Along dan Encik Abang Ipar, kakak kepada 2 adik perempuan dan seorang adik lelaki, aunty yang sangat debomm kepada Si kecil Amni dan Nani, kawan yang sangat best kepada ARBLO, BFF dan semua kawan-kawan serta pekerja yang tersangat-lah rajin kepada bos..ehehe...

Sunday, May 30, 2010

TAK-KU SANGKA


Kronologi kejadian 29 May 2010:

8:21 am
Ninie: Ko kua g mana2 ke ari ni?

11:43 am
Ninie: Ko free bila ari ni, ptg? mlm? aku nk jumpa ko, ada hal skit

11:55 am
Ninie: Ada hal sikit, nk minta tolong..tp kn jumpa ko, bincg2

12:01 pm
Ninie: Ok! yg pntg aku nk jumpa ko sbb mmg nk minta tlg ko sblm aku brsalin. mlm pn blh..dlm kul8 ke.just nk jumpa n bincg2 ngn ko.huhuhuhu..mcm gempak aje kn.xape pn.

(mmg agk gempak..)

1:14 pm
Ninie: Ok! mcm 2  mlm r kul8 blh?kite g lepak kt area2 umah aku je r

Agak2 ptg aku sms Ninie lagi. Tanya kot-kot aku boleh bertemankan Niena. Tapi jawabnya:

4:42 pm
Ninie: Aku dh ajak dh, tp dia kata ada hal, nth dia g mana tah

Tapi aku try jugak sms Niena nak ajak sendiri. Mana-lah tahu nasib aku try dia nak ikut pulak. Tapi...:

4:47 pm
Niena: Kul brape?aku kt lua.xpe la

4:49 pm
Niena: Tgk la klau smpat. aku kuar ni tgk wyg

Nak drama-kan lagi cerita ini, pukul 8 malam aku pun bergerak-lah pergi rumah Ninie walaupun hujan agak lebat. Aku cuba-cuba jugak-lah fikir apa-ke-hal-nya Ninie nak jumpa aku sangat-sangat nih. Tapi seyes tak ada idea langsung. (oh..oh..lam-pi sungguh kamu..uhu..)

Dah sampai bawah rumah dia (rumah Ninie adalah apartmen 5 tingkat ye..), aku call la kata dah sampai. Perbualan kiterang...:

8:25 pm
Aku: Nie, aku dah sampai bawah nih. Hujan lebat nih.
Ninie: Ko ade payung tak? Naik atas jap amek barang.
Aku: La..amek brg pulak. Ko sorg ke?
Ninie: Aah..Ady tak de.pegi PD ngn dak2 kete..Dia tumpang kete kwn2 dia.
(Ady ialah suami Ninie. Dia join club kereta Saga BLM, PROSBOC)
Aku: Ok2.aku naik skrg.
Dengan meredah hujan yang agak lebat, aku pun terkedek-kedek lari menghala ke rumah Ninie. Satu-satu anak tangga aku daki (aiceh...) Mengah weh..ehe..

Sampai depan pintu, aku ketuk.. Ada-lah dalam 2 kali ketuk..Lambat pulak Ninie nih nak bukak..uhu..Bila pintu bukak je..wah...kenapa gelap??Ninie berani kot duduk sorang-sorang dalam gelap (Hanya bertemankan cahaya lilin) Aku dah mula pelik (Ada candler-light dinner ke??) Kalut-kalut tanya kenapa gelap semua-semua nih? Elektrik tak ada ke? Lepas tu aku nampak macam ada bayang-bayang dari dalam rumah Ninie (Jeng..jeng..jeng..cuak-cuak..tapi muka Ninie tenang..pelik-pelik lagi..)

Ok..masuk time..oh..oh..oh..




Rupa-rupanya diorang buat surprise party untuk aku!!!!Memang surprise weh..aduh..aduh..aduh.. Kena-lah-kan dengan tajuk entry aku, sungguh TAK-KU SANGKA..


Thank you so much my dear friends.. Dengan muka tak siap-nya aku. Malu meh..ehe..Siap korang prepare video-klip-terhangat.ahaks..


Saksikan kaki-kaki komplot ini:

Ibu mengand0ng dan suami yang turut berkomplot


Dan mereka ini...oouuhhh...

p/s:thanks sangat weh..ter-touching lk~~~~




No comments:

Post a Comment