Its Me

My photo
Hamba Allah yang lemah, anak kepada Encik Ayah dan Puan Emak, adik kepada Puan Along dan Encik Abang Ipar, kakak kepada 2 adik perempuan dan seorang adik lelaki, aunty yang sangat debomm kepada Si kecil Amni dan Nani, kawan yang sangat best kepada ARBLO, BFF dan semua kawan-kawan serta pekerja yang tersangat-lah rajin kepada bos..ehehe...

Tuesday, May 18, 2010

R.I.N.D.U

Rindu nk ber-blog..ohhh...rindukah???sama blog or apekah???uhu.....

Lately,(aiceh...)agak-la sibuk-nya...dengan kerja-kerja di office.sangatlah banyak..bile la mao abih...(kalu tetibe aku kate kerja-kerja aku da abeh mean aku dah diberhentikan kerja...ok..ahaha..)2010 tahun last untuk RMK-9..so banyak agenda yang perlu diselesaikan sebelum masuk ke fasa RMK-10 bermula tahun 2011 hingga tahun 2015.Projek-projek RMK-9 kena tamat tahun ni jugak.Semoga aku berjaya tamatkan projek-projek di bawah seliaan aku dengan baik..yeah!!Dalam masa yang sama aku kene bersedia/pulun nak hadapi RMK-10..ouh..yang ni mmg sangat banyak kerja-nya..Sebelum nak masuk RMK-10, aku kene pastikan betul-betul projek-projek yang telah ditetapkan untuk bermula tahun 2011 telah bersedia sepenuhnya.

Dah-lah kerja-kerja office banyak.Pulak tu banyak la jugak kursus/seminar yang aku nak kene attend..semalam aku ber-seminar ISMP (Intergrated Shoreline Management Plan) di Tanjung Bungah, Penang..Seminar 1 hari agak penat sebenarnya walaupun aku travel by flight.Ma-0 tak penat.Ber-kejar-kejar nak ke airport..ehe..Tapi termasuk gak la dengan ber-penat men-dengar seminar..Aku bermasalah pendengaran sikit.ehehehe...Aku kurang dengar orang bercakap kalau aku tak dapat tengok gerak bibir dia..Tapi tak-lah pulak aku terer nak baca gerakan bibir orang..Jadi, dalam seminar ISMP tu, kedudukan aku bukan-lah di belakang sekali. Agak-agak di tengah-tengah jugak la.Tapi bule consider aku tak berapa nampak dengan jelas muka penceramah.Ini jugak bukan menunjukkan aku ni rabun.Penglihatan aku sangat ok tau..oh..oh..Alhamdulillah..Sound system agak bagus lah.Tapi sebab masalah aku tuh, boleh agak berapa aje input aku untuk seminar ISMP..ok..ok...harus study balik berkaitan ISMP ni.Sesuatu yang agak menarik walaupun kerja aku sekarang tak terlibat secara langsung dengan aktiviti pantai dan laut.Tapi topik pengurusan pantai bersepadu ni bagus untuk semua di muka bumi ini..

Perkara-perkara lain yang buat aku agak lama tak update blog adalah....signal celcom broadband encik ayah kurang memuaskan kekadang.lagipun, kat rumah adik-adik selalu aje nk surf internet..so aku beralah ajelah kan..kate kakak yang best..ahaha..lagi 1 yang agak sengal, keadaan laptop aku sekarang ni buat aku sakit hati je.nasib la aku ade laptop kan..ehehe..laptop ni dari masa aku belajar di UITM Penang lg..tahun 2005..hoh..sekarang sudah 5tahun???lama-lama..tapi still boleh guna la..just kekadang kurang membantu aku. Tadi masa aku mula-mula nak bersemangat nk ber-blog,my-lappy cuba bikin onar..tetapi dengan kesabaran yang tinggi, sekarang aku dapat meng-update my only blog..

Mungkin agak bosan entry kali ni sebab tak ade gambar.Tapi ape salah-nya sekali-sekala layan ayat je..ehe....Next time aku akan berusaha dengan lebih gigih lagi ye..

2 comments: