Its Me

My photo
Hamba Allah yang lemah, anak kepada Encik Ayah dan Puan Emak, adik kepada Puan Along dan Encik Abang Ipar, kakak kepada 2 adik perempuan dan seorang adik lelaki, aunty yang sangat debomm kepada Si kecil Amni dan Nani, kawan yang sangat best kepada ARBLO, BFF dan semua kawan-kawan serta pekerja yang tersangat-lah rajin kepada bos..ehehe...

Friday, May 21, 2010

ISMP

ISMP = Intergrated Shoreline Management Plan..

Last entry aku ade cerite pasal ISMP ni. Aku kene attend seminar ISMP kat Paradise Sandy Beach Resort, Malaysia.





Disebabkan aku pergi seminar dekat Penang, jadi maka-nya ISMP tersebut adalah untuk pantai-pantai sekitar negeri Pulau Pinang. Tujuan utama ISMP di Penang untuk:

  • mengurangkan risiko hakisan pantai dan banjir di sekitar pantai kepada orang awam dan harta benda sepanjang pantai-pantai yang terlibat.

  • membantu dalam memahami persekitaran pantai

  • membantu dalam merancang penggunaan kawasan sekitar pantai

  • membantu Kerajaan Negeri dan lain-lain Jabatan/Agensi dalam membuat keputusan yang berkaitan dengan projek pembangunan pantai

  • memajukan dan meningkatkan kualiti pelancongan

Seminar tu start pukul 9 am hingga 4 pm. Lama tak? Sila bayangkan keadaan aku dalam dewan seminar tu. dengan air-cond yang nyaman..haih-la...mata pon kuyu..ahaks..


Ni lah aktiviti aku masa dengar seminar tu.. Membuat kaligrafi. Konon-nya sangat cantek..ahaha..

Tapi belum pon sempat seminar tersebut tamat, sijil penyertaan sudah pon diedarkan. So, kalau nak cabot dari mendengar seminar itu, boleh la berbuat demikian. Tapi disebabkan aku adalah pekerja yang cemerlang (oh..amin..doa-doakan la..) aku bertahan mendengar seminar sehingga ke penamat..wow..sangat tabah..ehe..




No comments:

Post a Comment