Its Me

My photo
Hamba Allah yang lemah, anak kepada Encik Ayah dan Puan Emak, adik kepada Puan Along dan Encik Abang Ipar, kakak kepada 2 adik perempuan dan seorang adik lelaki, aunty yang sangat debomm kepada Si kecil Amni dan Nani, kawan yang sangat best kepada ARBLO, BFF dan semua kawan-kawan serta pekerja yang tersangat-lah rajin kepada bos..ehehe...

Friday, May 21, 2010

J.O.D.O.H

Kurang seminggu aje lagi ulangtahun kelahiran aku yang ke-25 tahun.. Wah.. Banyaknya number..ahaha...


Mesti anda semua dah tau ape relate tajuk entry ni dengan content yang aku cuba sampaikan..ehehe.. Sebenarnya aku pikir gak ape yang korang semua pikir. Terutamanya ape yang parents aku pikir. Tapi aku sekadar pikir la. Apa yang aku boleh buat p0n?? Tapi aku pikir semua ni bukan sebab umur aku yang dah 25 tahun ni. Aku tak rasa umur 25 tahun ni dah tua. Sebab aku masih lagi muda ceria.ahahah.. Cuma aku pikir bila situasi tu nak sampai. (ehehe..gatai noo..)


Fobia???adalah jugak.Agak serik dengan perangai lelaki. Aku bukan nak kata lelaki jahat then perempuan adalah baik bagai. Tapi aku agak serik bila terkenangkan lelaki-lelaki yang pernah datang dalam hidup aku. (Lelaki-lelaki???ramaikah??uhu..) Tapi hidup mesti diteruskan.


Perbualan topik ini pernah dilakukan secara serius antara aku dengan BFF Niena & BFF Ninie. Mereka adalah yang terbaik bagi aku sokongan. Sayanglah korang!!!;)


Cuma baru-baru ni, perbualan antara aku dengan puan mak pasal topik-topik macam ni adalah sangat kerap. Adakah puan mak betul-betul sangat risau?? hm... Ibu mana tak risau kan. Haruslah dia pikir.

Puan mak: Mak rasa dengan ko p0n ada cabaran.

Anak_best: Aik, cabaran ape lak??

Puan mak: Cabaran nak carikan suami untuk ko la.

Anak_best: gulp~~~

Puan mak: Mak rasa siapa je datang minang, mak terima aje lah..


(Perbualan telah di-senarai-pendek-kan..)

Tapi aku tak pernah melatah dengan setiap soalan-soalan yang puan mak kemukakan. Bukan la kata aku berlagak-hebat dalam menepis soalan-soalan maut sebegitu walaupun aku memang best.ehehe.. Tapi aku rasa aku bersedia dengan segala kemungkinan. Aku tak ada masalah dengan bakal-suami yang mak dan ayah carikan untuk aku. Tapi apa-apa hal p0n aku kena berkawan la dulu kan. Mesti kena pilih-pilih lagi. Best sangat ke aku nak pilih-pilih ni??? Tak ada-lah macam tu. Aku cuma rasa aku masih layak untuk memilih. Demi yang terbaik. So aku doakan moga diberikan yang TERBAIK. amin...

2 comments:

  1. Setuju2..selagi kita boleh memilih, kita pilih la.. Maklum lah, zaman sekarang, mcm2 jenis perangai lelaki kan? umur 25 tahun tak tua lagi lah..hehhehe..

    Apepon, saya doakan mas cepat dpt jodoh ye..aminn.. :)

    ReplyDelete