Its Me

My photo
Hamba Allah yang lemah, anak kepada Encik Ayah dan Puan Emak, adik kepada Puan Along dan Encik Abang Ipar, kakak kepada 2 adik perempuan dan seorang adik lelaki, aunty yang sangat debomm kepada Si kecil Amni dan Nani, kawan yang sangat best kepada ARBLO, BFF dan semua kawan-kawan serta pekerja yang tersangat-lah rajin kepada bos..ehehe...

Wednesday, August 11, 2010

1st Ramadhan 1431H

Alhamdulillah..puasa pertama aku tak ada apa-apa masalah.. cik Perut p0n memberi kerjasama yang baik sepanjang hari pertama berpuasa. Kira aku sangat suka lah dengan puasa pertama aku nih..ehehe..

Sahur: Jam 5 pagi.. Tu p0n sebab Puan Emak yang kejut. Walaupun telah standby tidur di ruang tamu supaya senang terjaga dengan awalnya. Tapi tidak berjaya. Puan Emak jugalah yang bangun seawal 4 pagi bertungkus lumus sorang-sorang di dapur sediakan juadah bersahur..Maafkan anakanda-mu ini..ehehe..

Iftar: Hari pertama berbuka puasa hanya aku, Puan Emak dan akmal aje. Encik Ayah terpaksa outstation. tapi tak adalah masalah sangat pon. Kami-kami ni sangat sempoi bile berbuka.. Lauk-lauk mak masak, aku dengan Akmal pergi Bazar Ramadhan @ Pasar Malam Selayang Utama untuk beli kuih muih. Menu berbuka untuk puasa pertama seperti kat bawah ye..

Masak Lemak Telur
(Guna telur ayam je sebab tak ada telur itik..* Gambar ambik di sini)


Ikan Cencaru Sumbat
(*Gambar ambik di sini)

Ha.. itu aje la..Sempoi kan..Untuk elakkan pembaziran. Makan ala kadar. Janji kenyang. Mak siap masak dalam pukul 6.15 petang. Musti kena laju sebab nak tengok cerita hindustan, Choti Bahu kat channel Astro Zee. So by 6.30 petang semua juadah berbuka sudah tersedia.

Tarawikh: Aku berjaya membawa diri ke surau untuk bertarawikh sebabnya malam pertama aku terkantoi tarawikh nih..uhuhuhu..

p/s: Moga hari-hari seterusnya adalah lebih baik.. Amin.

No comments:

Post a Comment