Its Me

My photo
Hamba Allah yang lemah, anak kepada Encik Ayah dan Puan Emak, adik kepada Puan Along dan Encik Abang Ipar, kakak kepada 2 adik perempuan dan seorang adik lelaki, aunty yang sangat debomm kepada Si kecil Amni dan Nani, kawan yang sangat best kepada ARBLO, BFF dan semua kawan-kawan serta pekerja yang tersangat-lah rajin kepada bos..ehehe...

Sunday, August 15, 2010

5th Ramadhan 1431H

Alhamdulillah, murah rezeki aku bulan puasa ni.. Kenapa? Ada orang sudi belanja aku dengan Cik Niena berbuka puasa.. wink..wink..wink.. Tq very much to En. Adam & En. Ajib sebab belanja kiterang makan seafood dekat Jeram, Kuala Selangor.. uh..mak aii..jauh kan.. Nak buat macam mana. Yang nak belanja mengidam lebih dari yang kena belanja.. ahaks..So, meh layankan aje gambar.

Da reserved ok..ahahaha..


Mereka yang baik hati belanja kami makan (Ajib & Adam)


Kami yang bertuah sebab ade orang belanja makan.. yea!!



Bersantai di tepi pantai sementara tunggu waktu berbuka


Aroma Ikan Bakar


Our menu


Ajib yang sangat lapar..ahahaha...

Aku tak tahu berapa kos kami makan ni..(orang belanja kata..so orang tu la bayar..ehehe..) Tapi ok la harganya aku rasa.. Makanan p0n sedap. Aku nak evaluate la cikit out of 5 stars:

Sotong goreng tepung: 4.5 Bintang
Rangup, rasa p0n sedap

Kailan ikan masin: 3.5 Bintang
Bukan tak sedap. Tapi kurang sikit rasa masin ikan. Ikan masin p0n tak banyak. Diorang nak kurangkan darah tinggi kut..uhu..

Ketam goreng berlada: 4.5 Bintang
Masakan ni p0n sedap. Bak kata Cik Niena, selalu kami jarang amik ketam. Tapi kali ni nak try pulak. Memang berbaloi la. Ni memang aku pulun betul..ehehe..

Butter prawn: 3.5 Bintang
Masakan ni boleh tahan la. tapi kalau udang tu betul-betul punye fresh, lagi mantap..

Siakap bakar: 4 Bintang
Bau rempahnye aje dah sedap. So, bukan makanan yang patut disia-siakan. Tapi lagi better kalau rempah cili.Aku suka macam tu lagi..

Kerang bakar: 4 Bintang
Ni memang feberet aku. Memang best tahap kebakaran-nya. Aku suka yang bakar kering aka rentung. Tapi sebab sampai lambat sangat bila semua makanan lain dah habis, macam tak feel je. Rasa kenyang..

Tom Yam campur: 4 Bintang
Tom yam pon sedap. Tak masam dan pedas sangat. Kalu tak ada makanan lain, memang aku hirup sampai kering mangkuk..ehehe..

Secara keseluruhan,
Makanan: 4 Bintang
Tempat dan Suasana: 4 Bintang (siap sediakan surau..alhamdulillah..)
Servis: Oh..ini kureng sikit. Sebab ade pekerja yang emo. Penat dah kot..3.5 Bintang

Btw, thanks a lot to Ajib & Adam. Kami kenyang sangat ok.. Lain kali ajak la lagi..ahahahah..

Kalau korang berminat nak makan kat Aroma Ikan Bakar, ni alamat dan contact numbernya.

Jalan Jati, Pantai Jeram
45800, Jeram, Selangor

017-316 3117

2 comments:

  1. uuuhhh...meleleh ayaq liuq tgk sume cpud tu...x sedaq tudong dah basah...

    ReplyDelete
  2. kak af:

    uish..agak2 r..p basuh nuh..

    ReplyDelete