Its Me

My photo
Hamba Allah yang lemah, anak kepada Encik Ayah dan Puan Emak, adik kepada Puan Along dan Encik Abang Ipar, kakak kepada 2 adik perempuan dan seorang adik lelaki, aunty yang sangat debomm kepada Si kecil Amni dan Nani, kawan yang sangat best kepada ARBLO, BFF dan semua kawan-kawan serta pekerja yang tersangat-lah rajin kepada bos..ehehe...

Friday, May 27, 2011

Hadiah Hari Jadi Ke-26

Alhamdulillah, dipanjangkan umur aku 26 tahun. Semoga dimurahkan rezeki, dipanjangkan lagi umur, dan dapat yang baik-baik. Amin...

Alhamdulillah juga. Ulangtahun aku yang ke-26 tahun ni, dapat "hadiah" yang sangat bermakna dalam hidup aku setakat ni. Sangat-sangat bersyukur. Tak pernah aku bayangkan "hadiah" ni yang aku akan dapat. Thanks sangat dekat "dia". Call dari awak sangat terbaik ok. Saya memang terharu sangat-sangat lah. Rasa nak nangis laju-laju je. Tapi saya boleh control.ehehehehe..Memang mahal la "hadiah" hari jadi yang awak bagi semalam.

Perbualan dengan "dia" lebih kurang 45 minit memang best. Rasa macam ada dekat zaman dulu-dulu (oh..macam lama ngat..ehehe..). Actually, "dia" adalah seseorang dari masa dulu. Seseorang yang banyak kenangan dalam hidup aku. Seseorang yang sangat bermakna dalam hidup aku. 

Kenapa sekarang?? Sebab atas kesilapan aku sendiri, tempoh 1 tahun 9 bulan ni sangat-sangat menguji aku. Tempoh yang cuba menjarakkan aku dengan "dia". Tapi hakikatnya, tak pernah jauh. Tak kan pernah. InsyaAllah...

Sebelum dapat "hadiah" kat atas tadi tu, Mr. Black dah awal-awal bagi hadiah dulu kat aku. Oh..cinta hati! Sampai hati eh. Punya la masin mulut kata nak beli sesuatu untuk diri sendiri sempena jadi "birthday girl", ha..hambek. Dah kena beli bateri untuk Mr. Black. Awalnya ada lunch date dengan officemate yang bermurah hati celebrate birthday aku di Pizza Hut, Mid Valley (thanks to Dya, Azah, Kak Faz & Jenie). Konon dekat Mid Valley tu, aku berusaha la cari sesuatu untuk diri sendiri. At last, keluar dari Mid Valley tak ada apa yang aku boleh beli.

Rupa-rupanya, sesuatu yang aku nak beli untuk diri sendiri tu ialah bateri kereta. Humangaih.... Mr. Black tak boleh start masa aku nak pergi discussion dekat Bahagian Sungai (Bahagian lain dekat Ibu Pejabat JPS dekat blok Wisma Tani). Masa tu memang tak dapat nak fikir apa patut buat dengan Mr. Black. Kebetulan pulak bateri handphone pon totally out. Dah kena pulak aku naik balik tingkat 1 buat call cari driver. Ya Rabbi..Dugaan.. Sorang driver pon tak ada dekat office. Dengan keadaan terpaksa rela aku berjalan kaki turun ke Bahagian Sungai. Pada siapa yang tahu JPS HQ punya berbukit macam mana, bayangkanlah. Mengah wooooo...ahahahaha...

Habis disscussion tu, baru lah kelibut cari jumper. Alhamdulillah, ramai kawan-kawan yang tolong (Thanks to Dya lagi sebab kasi pinjam kereta untuk jump, Zaidi-pinjamkan jumper, Zul and Nizam - tolong jump-kan buat kali kedua sebab aku matikan enjin.uhuhu..). Lepas tu terus Nizam temankan beli bateri baru dekat area Sentul. Masa tu jiwa aku dah kacau sangat. Dah lewat petang kan. Risau kedai tutup. Kalau balik terus rumah, takut Mr. Black buat hal tengah jalan pulak. Dah lah jalan KL - Selayang tu jammed ya amat. Tambah risau, handphone tak boleh on langsung. Takut nanti tak dapat call dari "dia" yang kat atas tadi tu (tu sebenarnya..uhu..)

Dah selamat semuanya memang aku pecut sungguh-sungguh la balik rumah charge handphone and aku dapat "hadiah"...;)

No comments:

Post a Comment