Its Me

My photo
Hamba Allah yang lemah, anak kepada Encik Ayah dan Puan Emak, adik kepada Puan Along dan Encik Abang Ipar, kakak kepada 2 adik perempuan dan seorang adik lelaki, aunty yang sangat debomm kepada Si kecil Amni dan Nani, kawan yang sangat best kepada ARBLO, BFF dan semua kawan-kawan serta pekerja yang tersangat-lah rajin kepada bos..ehehe...

Monday, May 23, 2011

Entry Nak Cepat

Hye kawan-kawan (mood sengal..ahaha..) Actually banyak yang aku nak post dalam blog ni. Tapi selalu ada halangan..(ayat nak lebih..uhu..) Memang agak sibuk sekarang. Sibuk dengan kerja, keluarga (aiceh..), masa depan dan yang paling best sibuk dengan berjimba (hoh..semua pon duniawi. Tak seimbang langsung). Aku cuba usahakan. InsyaAllah.


Yang terkini aku baru selesai habiskan percutian separuh tahun yang pertama (dah macam perlawanan bola ada separuh masa). Bercuti ke Jakarta. Plan dan beli air-ticket dari tahun lepas (2010). Percutian selama 4 hari bersama kawan-kawan (kalau panjang umur, murah rezeki, insyaAllah ade entry pasal Jakarta..ehe..). Balik dari Jakarta, terus ke Kota Bharu sebab ada Bengkel SKT (SKT baru nak setup dah bulan Mei??). Naik bas jabatan ok. Hoh..bayangkan perjalanan yang makan masa selama 9-10 jam.. Kematu montot!! 4 hari jugak kat Kota Bharu tuh. Ala..Bengkel yang tak berapa nak bengkel la. Bukan sebab shopping semata. Sebabnya Bengkel SKT tu diselitkan dengan preparation untuk RMK10. Buat RMK10 memang jiwa tak tenang. Sepatutnya balik dari Kota Bharu, perjalanan bersambung pulak ke Ampang untuk Bengkel RMK10 (oh..dekat??memang. tapi mak tak larat nyah...). Masa tengah-tengah seronok shopping dekat Pasar Siti Khadijah, dapat pulak perkhabaran bengkel kat Ampang tu ditunda hingga Jun depan. Wah, seronok sungguh. Maka aktiviti shopping berjalan semakin lancar la. Acara tawar-menawar kain-kain batik giat dijalankan. Hati dah senang kan.

Masuk office minggu ni, segala macam tak kena. Macam la lama sangat tak masuk office kan. Tapi serius, kerja sangat meninggi atas meja. Disaster. Dengan meeting yang tiba-tiba sampai tak sempat nak prepare apa-apa yang patut termasuk tiba-tiba kena buat presentation dalam meeting pulak. Nasib Timbalan Pengarah Bahagian yang jadi pengerusi. Bukannya apa, sebab tak bersedia dari segi mental dan fizikal kan. Harus la cuak segala. Memang aku skip segala slide yang ada nak bagi cepat abeh.ahahaha..

Side lain, Alhamdulillah. Perjalanan hidup masih dalam kategori yang sangat bertenang (Moga ketenangan ini milik aku selamanya. Amin). Dan yang paling membahagiakan hidup sekarang ialah "dia" masih "dia". Tu aku bersyukur sangat. Bila "dia" masih kenal/ingat kat aku, memang mak tersentuh beb (bergenang air mata mak).So suweeettt~


Untuk yang lelain, aku sangat suka holiday.. Sila bawak aku pergi bercuti ok..(tiba-tiba..)

No comments:

Post a Comment