Its Me

My photo
Hamba Allah yang lemah, anak kepada Encik Ayah dan Puan Emak, adik kepada Puan Along dan Encik Abang Ipar, kakak kepada 2 adik perempuan dan seorang adik lelaki, aunty yang sangat debomm kepada Si kecil Amni dan Nani, kawan yang sangat best kepada ARBLO, BFF dan semua kawan-kawan serta pekerja yang tersangat-lah rajin kepada bos..ehehe...

Monday, March 29, 2010

Berkursus Selama 2 Minggu - 1

Khamis (25hb Mac 2010) lepas, aku dengan 79 orang rakan-rakan Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar (NRE) dah berjaya tamatkan Kursus Induksi Modul Umum Kumpulan 1 Bil. 1/2010 selama dua (2) minggu bersamaan 14 hari bermula 12hb Mac 2010. Kursus tu diadakan di Glory Beach Resort, Port Dickson, Negeri Sembilan..

Name tag yang kena pakai setiap masa dalam kursus tu..
(Maaf, kualiti gambar kurang memuaskan)


Bayangkan la betapa sangapnya aku kat kursus tu. Dah la ade exam. Tambah tertekan pulak fasilitator/urusetia tak bagi keluar (atas sebab-sebab keselamatan). Tapi, sebab dah "senget" je rase duduk kt dalam resort tu, sehari sebelum exam, aku dengan Jenie seludup keluar jugak.hehehe... Dapatla kami memenuhi impian perut yang tak tertunai selama ade kat dalam resort tu (resort tu suke serve kambing untuk lunch dengan dinner..ooouuhhh..apekah???). Aku makan nasi goreng sotong and Jenie makan bihun tomyam yang dia ngidam sangat2 (credit to aku sebab berjaya tunaikan impian dia..uhu..). Nasib sedap. Kalau tak, memang tak berbaloi-baloi la aku dengan Jenie tertoleh kiri kanan dengan aksi berhati-hati (takut kantoi..ehehe...) mengeluarkan diri dari resort tu.

Jenie aka ibu mengandung ;)

Aktiviti kursus ini banyak dengan ceramah yang ngantuk2 (bile tah tak ngantuk..weee...). Tapi ade jugak sesi suke ria (riadah) dengan sesi dalam kelas macam Pengucapan Awam (woo..sesi ni sangat mendebarkan sebab nak kena berdiri kat depan audience then berucap selama 5 minit sharp..oouuh..) dengan sesi menyiapkan assignment berkumpulan dan individu. Memandangkan assignments ni semua hendaklah menggunakan tulisan tangan beserta deco2 yang indah (indah ke??eee...) macam2 kreativiti yang cuba ditonjolkan. Segala bentuk kaligrafi dan collage diilhamkan. Untuk extra mark kononnya... Aku punye?? Sure cantek..ahaha.. dah macam kanak-kanak tadika. Tapi malangnya, tak ade gambar assignment aku untuk tatapan korang..

No comments:

Post a Comment