Its Me

My photo
Hamba Allah yang lemah, anak kepada Encik Ayah dan Puan Emak, adik kepada Puan Along dan Encik Abang Ipar, kakak kepada 2 adik perempuan dan seorang adik lelaki, aunty yang sangat debomm kepada Si kecil Amni dan Nani, kawan yang sangat best kepada ARBLO, BFF dan semua kawan-kawan serta pekerja yang tersangat-lah rajin kepada bos..ehehe...

Thursday, August 25, 2011

Candle Light Sahur

Kalau candle light dinner bunyi macam best la jugakkan.. Ni Sahur..Homai~~Apa kejadian???

Sepanjang bulan ramadhan tahun ni aku tak tidur dalam bilik. Kenapa??Entah..hahahahaha..Aku tidur dekat ruang tamu. Lagipun senang nak bangun sahur. Kononya lah kan..Ye la..kalau-kalau mak tak tersedar nak bangun sahur, senang la aku nak kejut. Kalau tidur dalam bilik, rasa-rasanya berlaku peristiwa terbabas sahur.

Al-kisahnya begini. Selalunya memang tak pernah tutup lampu kalau aku tidur. Aku flexible. Boleh tidur dalam gelap mahupun terang. Senangkan bela aku. Haha..*Tiba-tiba*. Malam ke-24 aku sedar dalam jam 3 pagi gelap gelita rumah. Tapi tak panas. Sejuk-sejuk je gitu. Mula aku fikir ada orang tutup semua lampu kot. Bila kali kedua fikir, rupa-rupanya black-out. Aku pun cuba untuk check-it-out apa yang berlaku sebenarnya. Satu kawasan taman perumahan aku ditimpa kejadian yang sama. Dah macam tu kejadiannya, aku pun sambung tidur balik la. Rugi ohh masa tidur disesiakan..ehehehe..

Pukul 5 pagi mak kejutkan sahur. Aku buka mata masih gelap. Dah agak la mesti makan bertemankan lilin ni. Tu la yang jadi kejadian "Candle Light Sahur".

No comments:

Post a Comment